Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Gråtit o känt ett visst lugn

Kategori: Allmänt, Gud

I går blev jag tipsad om en film:
 
The shack.
 
Den var känslosam, tankeväckande och intressant. Skådespelandet var mycket bra, tyckte jag. 
 
Den handlade om en pappa i en lycklig familj, som drabbas av något fruktansvärt. Pappan var arg på Gud, som inte hade stoppat det från att hända och han ansåg att gärningsmannen borde dödas och än värre.
 
Pappan avskärmar sig familjen i sin sorg, sina skuldkänslor och sin ilska. Men en dag får han ett brev, som uppmanar honom att åka till den stuga där det fruktansvärda hade hänt. Han tar med sig en pistol och åker dit...
 
Den filmen är ett tips, som jag vill ge vidare till Er! (Obs! Den är inte barntillåten och kan vara ganska jobbig känslomässigt att se.)
 
Kram till Dig!
Kommentera inlägget här: