Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Glader är den nöjder är...

Kategori: psykisk hälsa

Jag läste nyligen en krönika i tidningen Norran, som jag tyckte var bra. Jag kopplar den till den där reklamen, där ett medelålders par har vunnit miljoner på något lotteri, går i badkläder på en strand vid havet på någon varm semesterort. De beter sig som om det inte är något speciellt med det. Det är vardag för dem och de går där och pratar förstående med varandra om hur jobbigt det är när sanden har letat sig in under badkläderna. Riktigt jobbigt tycker de att det är. En rolig reklam, tycker jag, och tänkvärd. Har ni sett den?

 
Jag funderar: Den som är hemlös, kanske verkligen känner "Ååh, så SKÖNT!" när hon, för ovanlighetens skull, har fått möjlighet att krypa ned i en säng inomhus. 
 
Det hade kunnat vara jag som var hemlös, men jag har en varm säng varje natt och tänker inte längre på det. Jag skulle kunna välja att njuta av det eller att istället ägna mina tankar åt något som jag INTE har. I annat fall är jag väl inte riktgt i nuet...?
 
Jag menar inte att man inte bör klaga och vara ledsen eller arg, om man till exempel har någon form av smärta varje dag eller inte får träffa sina barn eller något annat större problem än skavande sand i sina badbyxor! :)  Det kan hjälpa att prata om det med någon. Man kan ju ha det VERKLIGT jobbigt och det vara omöjligt att känna lycka och njuta. Jag menar bara att när man har det väldigt lätt och bra, blir det väl lätt så att man klagar över småsaker och att det knappast hjälper en att känna sig lycklig.
 
Alla är vi lyckostar på NÅGOT sätt. :) Vad har Du att vara tacksam över?
 
Kram till Dig!

KOMMENTARER:

  • Karro säger:
    2018-01-29 | 13:33:13

    Jag är tacksam för min familj och så klart över min bästa vän ☺❤

    Svar: 😊❤ Jag med!
    Marita Lundqvist

Kommentera inlägget här: