Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Hönan i nybäddat rede

Kategori: Allmänt

Ikväll piper det i ett av de övriga sju äggen och det är hål i skalet. Jag har flyttat ned äggen, den kläckta kycklingen och mamman till markplan, bäddat med fräscht hö och serverat kycklingfoder och vatten. 
 
 
Det är värmelampan, som gör att fotona blir röda, om du undrar. 
 
Efter en stund hade hon petat in även de där synliga tre äggen under sig.
 
Det är trevligt med höns, tycker jag! ...förutom att det blir ett överskott av tuppar, om man tillåter ruvning, vilket jag vill att hönorna ska få göra emellanåt om de gärna vill. Och dessutom är det ju så gulligt med små kycklingar! :)
 
Kram till dig!
Kommentera inlägget här: