Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Bamses fruktsallad på mellisvis

Kategori: fysisk hälsa, mat

I dag ville Max göra Bamses fruktsallad. Eftersom vi verkligen inte alltid äter så nyttiga saker, nappade jag direkt. :)
 
Under tillagandet var vi ju tvugna att smaka på varje ingrediens innan vi stoppade i det, för att veta om det var gott eller inte. Max smakade turkisk yoghurt för första gången i sitt liv, dessutom utan protest, och han tyckte om det! Hjippey! Turkisk yoghurt är ju bra för kroppen!
 
Här är receptet:
 
 
  • Skölj och skär olika frukter i bitar
  • Fyll dricksglas med fruktbitarna och gärna även bär
  • Häll på yoghurt 
  • Häll även i lite osockrad müsli eller havregryn
Klart! :)
 
 
 
 
Kram till Dig!
 
 
Kommentera inlägget här: