Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Det mesta blir nog rent med enbart vatten

Kategori: fysisk hälsa, miljön

Jag är lite förkyld och har nu en vilopaus i sängen innan jag ska ta itu med en behövlig städning av våra två badrum (varav det ena är mer som en liten skrubb med en toalett och ett litet handfat under trappen, om du undrar... varför du nu skulle göra det, men  i varje fall... :)). 
 
På köksön har jag gjort iordning en tillbringare med vatten, pressad citron, ingefära (i bitar) och lite salt,som jag dricker ur då och då idag.
 
 
Till städningen tänker jag använda mig av det som blev kvar av citronen. Det sägs ju att man kan rengöra med hjälp av citron och jag gillar att inte låta saker och ting gå till spillo i onödan, så att säga (även om jag inte i varje detalj lever som jag lär) och att inte använda miljöfarliga ämnen.
 
 
Många verkar använda så MYCKET rengöringsmedel. Jag tror att det ofta räcker med enbart vatten. Det är som om man har glömt att allt som man behöver egentligen redan finns naturligt. Man borde klara sig med det, tänker jag. Men om man har tänkt sätta på en diskmaskin och upptäcker att diskmedlet är helt slut, så kommer man inte ens på att man skulle kunna låta maskinen diska med enbart vatten. Jag tror att den kan bli tillräckligt ren ändå, åtminstone om det inte är väldigt ingrodd eller frastbränd mat på den.
 
 
Vi måste  vara rädda om vår natur! Om man bodde typ i skogen och tvättade sina kläder i ån, skulle det kanske ta emot mer att hälla syntetiskt tvättmedel (om än svanenmärkt) direkt i vattnet. Att hälla pulvret i tvättmaskinens tvättmedelsfack kanske tar emot mindre. Men det är väl lika skadligt för miljön som om ma  skulle hälla det direkt i sjön.
 
Nä, nu ska jag sluta "babbla" för denna gång. ;) 
 
Kram till Dig!
 
Kram till Dig!
Kommentera inlägget här: