Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

En lite jobbig, men välgörande sparktur

Kategori: Allmänt

Jag har känt mig trött och nästan typ lite febrig de senaste dagarna. Kanske jag har någon förkylning i kroppen, jag vet inte. Widar hade 39 graders feber i förrgår, men det gick över efter bara en dag. 
 
Barnen har sportlov denna vecka. För en stund sedan tvingade jag ut dem och mig på en sparktur runt till våra närmaste grannar (de som var hemma mitt på dagen en vardag) med var sin liten packe hemägg. Man blir ju piggare av att vara utomhus och det är nice att göra människor glada. 
 
 
 
Det var vackert ute och efteråt var det skönt att ha rört på sig. Det blev som ett lättare träningspass. Tyvärr höll inte Max fingrar värmen i hans handskar. Ändå var det inte så kallt ute och vi var inte ute å värst länge. Nästa gång blir det även vantar i handskarna. 
    Har ni någt tips på hur man håller de små:s händer varma? Pulsvärmare??
 
 
(De skjutsades inte hela vägen.
    Mössorna har jag virkat i reflexgarn, utifrån ett gratis mönster på bautawitchs blogg. De var jätteenkla och gick snabbt att virka och det är ju så bra att de fungerar som reflexer i mörker men att de ser ut som helt vanliga mössor när det är ljust ute.)
 
När vi kom in fick de varmchoklad och pepparkakor. Max åt dem i sin kära pepparkaksdräkt med luva. Han är SÅ SÖT i den!! :) Jag vilar lite.
 
Hoppas att ni har en bra dag!
Kram till Dig!
 
 
Kommentera inlägget här: