Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Vad gjorde en kille under 80-talet?

Kategori: pyssel

Jag har ju så sakteliga börjat inreda ett dockskåp i åttiotalsstil. I kväll har jag googlat reda på bilder på
  • gamla bokmärken, som jag själv känner igen från min barndom,
  • LP-skivors omslag,
  • bilder på artister att sätta på väggen i tonåringens rum,
  • kassetter, som jag ska försöka göra tredimentionella,
  • VHS-videos
  • en smilis att ha på tioåringens ryggsäck,
  • brevpapper och
  • luktgnuggisar.
 
 
(En inspirationsbild, som jag skrev ut:)
 
 
 
 
 
 
Det är svårt att veta vilken storlek jag ska göra dem i. Blir det alltför smått syns knappt viktiga detaljer, som att det står (SKA stå) "blandband" på kasettens ettikett. Och jag vet inte om man kan se att luktgnuggisarna är just luktgnuggisar. Kanske ett förstoringsglas intill dockskåpet skulle kunnna hjälpa. 
    Vad tror ni om storleken på dessa olika ting? Är till exempel telefonen för stor?
 
Jag kommer nog att försöka göra egna dockor, så att vardera docka kommer att kunna ha den kroppsposition och den min i ansiktet  som jag vill att de ska ha. Vi får se om jag lyckas.
 
Jag har inte alls bra koll på vad en tio till tolv år gammal POJKE hade för intressen under åttiotalet. Vad hade han för leksaker, fritidsintressen och "idoler"? Snälla, överös mig med tips!! 
 
Kram till Dig!
Kommentera inlägget här: