Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Ett getingbo skapas just utanför fönstret

Kategori: miljön, naturen

Hejsan!
 
Nu har jag varit dålig på att blogga under en period igen. Men nu kände jag verkligen för att dela något, nämligen följande:
 
I morse upptäckte jag att en geting håller på att bygga ett bo från vår gamla, fula... Vad sådana nu heter. Minns inte namnet... Hur som helst gör den det just utanför vårt köksfönster.
 
Max och jag klev upp på diskbänken och tittade på en stund, helt skyddade från getingen (som antagligen oavsett fönsterruta mellan oss inte skulle ha försökt att attackera, men det kändes ändå tryggare med en glasruta emellan).
 
 
Så häftigt att titta på, när den bygger boet av tuggat trä blandat med saliv! I morse hade den hunnit så här långt
 
 
 
Nu, klockan 16 på eftermiddagen hade getingen byggt en bit till:
 
 
 
Nä, visst; inte är det med enbart glädje och fashination jag ser ett getingbo byggas så nära vår farstun, men om det inte hade byggts där så hade det väl byggts någon annanstans i närheten och vi får väl ta bort det på något sätt. Men lite synd om getingen skulle jag i så fall tycka. 
 
Jag ska försöka lägga ut en filmsnutt av byggandet på Youtube, så kan du, som vill, se byggandet "in action". :) 
... Japp, jag lyckades. Gå in på https://youtu.be/plNa7zt7aNU eller sök på ordet kramtilldig och scrolla nedåt till min videosnutt.
 
 
 
Kram till Dig! 
 
 
Kommentera inlägget här: