Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Fixat största klösbrädan ikväll

Kategori: inredning, naturen

 
Ny soffa anländer imorgon; den första splitternya soffa jag (vi) köpt. Vi har längtat i ungefär sex månader efter den. Vår gamla soffa sjöng på sista versen.
 
För att minska risken för att våra katter ska klösa även på den nya soffan, stegade jag ikväll ut för att såga till en björkstam att ta in i vardagsrummet som dels ett mer lockande ställe för katterna att vässa sina klor på och dels som en läcker inredningsdetalj. 
 
(Det var en björk, som redan hade knäcktes i nån storm eller nåt.) 
 
 
Det var ganska trevligt att såga en stund, efter en intensiv och lite stressig dag. Lillkisse höll sig i närheten på en sten. 
 
Det blev dock, efter ett tag, svårt att fortsätta att såga. Då kom Micke till min hjälp med motorsågen. :) Det gick betydligt snabbare än med min såg.
 
Sedan drog vi de två delarna av stammen, som vi hade sågat till, till framsidan av huset. Där ligger de nu i väntan på fortsättningen. En av stammarna ska jag ha till en inredningsdetalj i ett helt annat rum, vilket jag har planerat sedan flera månader. 
 
Jag lägger nog ut efterbilder här senare. 
 
 
Kram till Dig! 
Kommentera inlägget här: