Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Knäskurat trägolv

Kategori: inredning, miljön

 
 
Två gånger per år är väl vad man, enligt de som vet sådant, ska behöva såpskura obehandlat trägolv. Typ höst och vår. Där emellan ska man endast behöva dammsuga och torka fläckar. 
 
Linoljesåpa är ett helt naturvänligt medel och ger en viss skyddande och mjukgörande hinna på träet. 
 
Men oj, vilken tid det tar att knäskura ett golv — särskilt om man är noggrant lagd. Och extra noggrann vill man väl förståeligt vara när man gör det så sällan. Och eftersom det är så sällan, bör jag väl inte klaga över att det tar så lång tid. :) Dessutom är det ganska tillfredsställande göromål, tycker jag.
 
Micke passade på att ta en rolig bild (den första bilden i detta blogginlägg). :) 
 
Kram till Dig!
 
Kommentera inlägget här: