Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Tänker bli mindre snäll

Kategori: Allmänt

 
Jag hatar när människor säger exempelvis "Du är för snäll"! när de tycker att jag har tagit fel beslut. Det är jag nog ofta, men jag tycker att man kan säga sin åsikt om HANDLINGEN, inte påstå något om min person: "Jag tror att konsekvensen av hur du gjorde kan bli... Vad tror du?" Jag tycker dessutom inte att man nödvändigtvis behöver säga sådant på ett argt sätt. Nästa gång tänker jag försöka våga att inte bara argumentera för varför det var bra att göra som jag gjorde eller hålla med om att mitt val blev fel, sett så där i efterhand, utan börja med att DRA MIN GRÄNS, kanske genom att svara: "Jasså, det anser du. Du själv är nu BUFFLIG och jag tänker inte diskutera detta med dig förrän du beter dig på ett respektfullt sätt och inte kommer med åsikter om mig som PERSON. Det gör mig nämligen lite ledsen och arg. Kom tillbaka när du har lugnat ned dig, så kan vi prata om det hela då."
 
Till exempel. 
 
Önska mig lycka till! :) 
Kommentera inlägget här: