Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Underbar skidtur!

Kategori: Allmänt

 
I dag har det äntligen blivit av att jag har letat fram skidor och stavar och gett mig ut på snön! Jag visste inte säkert om jag hade några skidor, men jag hittade ett par som passade till mina vanliga vinterskor. 
 
Det var flera år sedan sist som jag åkte här hemma. På jobbet åkte jag någon få gång förra eller förr-förra vintern, tillsammans med några ensamkommande ungdomar. 
 
 
Jag log lyckligt när jag åkte iväg på läggdan nedanför oss. :) Snabbt gick det inte och ibland stannade jag till för att ta ett foto. Min kondis är inte så bra och det var inte jättebra glid, men det var ändå jättehärligt!!
 
 
Snön glittrade. När jag stod stilla var det mestadels alldeles tyst. Och jag såg olika spår i snön, bland annat från en hare.
 
 
 
Kanske en uggla här (på bilden ovan) hade dykt ned och tagit en mus.
 
En halvtimme var jag ute.
 
Innan dess var min femåring och jag på en kort tur; han med en liten spark och jag på de funna skidorna. 
 
 
Kram till Dig!

KOMMENTARER:

  • Karro säger:
    2018-02-28 | 21:23:20

    Mysigt ☺ Jag har varit sugen på att åka skidor nu när vi har snö men måste ha ny valla på dom.

    Svar: Åh! Okej. :)
    Marita Lundqvist

Kommentera inlägget här: