Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Boktips om hälsosam mat

Kategori: mat

Jag håller på att lyssna på ljudboken "Food pharmasy", skriven av Lina Nertby Autell och Mia Clase. 
 
Den ger fakta om tarmflora, blodsocker, inflammationer, hälsofrämjande födoämnen och dylikt på ett lättsamt, och mysigt småroligt sätt. Boken ger tips utan pekpinnar, med förståelse för att man "bara är en människa". Jag rekommenderar den till Dig!
   
Om du har, exempelvis, Storytel på din mobil, ladda gärna ned den och lyssna om du skulle känna för det. Eller köp/låna boken, om du hellre vill läsa än lyssna. 
   
Boken innehåller flera recept. I nästa blogginlägg ska du få ta del av ett av dem. :)
 
Kram till Dig!
Kommentera inlägget här: