Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

En dryck som kroppen gillar

Kategori: mat, recept

 
Här är ett recept på en antiinflammatorisk dryck, som inte alls är särskilt äcklig faktiskt (åtminstone inte enligt mig. Du kanske tycker annorlunda) från boken Food pharmasy:
 
1 glas:
  • 1 dl valfri juice eller vatten
  • 1 msk malen gurkmeja
  • 1/4 tsk malen svartpeppar
  • 1 tsk malen kanel
  • 1 knivsudd malen kryddnejlika
  • 1 msk äppelcidervinäger
  • 1msk olivolja
  • 1 msk pressad citron
Blanda och drick 1-2 gånger per dag!
 
 
Kram till Dig!
 
Kommentera inlägget här: