Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Alla andra har inte en så härlig sommar som Instagram visar

Kategori: naturen, psykisk hälsa

 
 
Alla dessa somriga, fina bilder som man ser på en sådan här blogg, Facebook, Instagram etcetera, behöver ju inte spegla hela avsändaren vardag. Det kan finnas så mycket mer i ens liv och i ens inre, som man inte visar upp. Tänk på det, du som kanske sitter där och känner att du inte har en lika rolig sommar som en annan viss person eller som de flesta, för det vet du ju inte.
 
Som idag till exempel: Jag har verkligen ätit goda bär, precis som mitt förra blogginlägg visade och jag har känt en del glädje just denna söndag, men jag har även känt mig stressad och på dåligt humör. Jag valde dock att lägga ut enbart en bild på ett vackert fat med röda bär, inte på ett jättestökigt kök och en oklippt gräsmatta och en stressad och tjurig selfie. 
 
Jag ville bara säga det, ännu en gång - inte för min skull, utan för din. 
 
Även om du kanske har det jobbigt just nu, så kanske du ändå emellanåt hittar små smultron då och då, att njuta av. 
   
Livet är upp och ned och ned och upp, så är det ju. Men det finns alltid smultron här och där under vägen. Många gånger kan de vara lite svåra att hitta, men de finns där. 
 
 
Kram till Dig!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: