Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Hallon; fulla av nyttigheter

Kategori: fysisk hälsa, mat

 
 
 
Nu har hallonen börjat mogna här i Västerbotten. Idag plockade jag en halv glasslåda full. De är ju SÅ GODA! Dessutom innehåller de en hel massa ämnen som kroppen behöver. Man kan ju äta dem färska nu och även frysa in i mindre portioner, att äta då och då under hela året!
 
Hallon sägs kunna motverka canser. De är antiinflammatoriska och innehåller mycket c-vitamin, folsyra, järn, kalium och kalcium. Hallon verkar även vara slemlösande, avgiftande och kunna lindra menstruationssmärtor. (Källa: http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=747&tem=3) 
 
 Kram till Dig! 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: