Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Tre sorters fisk i Storuman

Kategori: fysisk hälsa, mat

Vi har haft några trevliga och lite avslappnande dagar i Storuman under helgen som just har varit.
 
Denna min semester är i övrigt rätt så fullt upp, åtminstone hittills, men ändå trevlig och det är skönt att slippa stiga upp tidigt om morgnarna för att köra bil. 
 
 
 
 
 
 
Vi ...eller rättare sagt; en del av oss... Har ätit aborre, lax och surströmming. Av surströmmingarna åt jag sju stycken, vilket nog är mitt rekord i surströmmingsätning. 
 
Visst vet ni att fet fisk, som exempelvis lax och strömming innehåller viktigt omega 3? Våra kroppar, exempelvis våra hjärnor, behöver fett (men rätta sorter av det).
 
Kram till Dig!