Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

I en stuga med utedass

Kategori: Allmänt

Under sportlovshelgen hade vi en trevlig och avslappnad helg tillsammans med en kompisfamilj i deras stuga i Malå. Vi var ute lite grann med skotrarna, men mest inomhus på grund av vädret. Vi pratade, vilade, spelade lite sällskapsspel och såg på Idol och Talang. Barnen lekte. 

I den stugan finns inget vatten i kranen och ska man gå på toaletten måste man gå ut till ett charmigt utedass. 

Det var bara ungefär fem grader kallt ute, men drevande snöfall och visst väntade man lite extra länge med att göra sina behov när man måste dra på sig skorna, gå genom snö och bli kall om rumpan. Men inte ens barnen klagade på det. 
   Dörren var så mysig, med ett rött hjärta på, så där som det ska vara på dörrar till utedass. 
    
Det var inte roligt väglag och väder att köra hem i under söndagseftermiddagen, men det gick bra. 

När vi var hemma igen kändes det skönt med en varm toalett och att tvätta av sig ordentligt, även om jag tyckte om att bo på ett annat sätt ett tag. 



Kommentera inlägget här: