Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Vad är viktigast?

Kategori: Allmänt, Gud, psykisk hälsa, samhället

Det viktigaste 
är kanske
att försöka att hjälpa andra. 
För om alla gör det, 
skulle det bli en ganska så bra värld... 😊
Och störst av allt är kärleken.
"Ett bud ger jag er", sa Jesus; "Älska varandra, så som jag har älskar er."

Vad är viktigt, på riktigt, här i världen?
Är det att saker och ting är i sin ordning? Att allt görs som det bör? Att man sitter som man ska? Torkar sig om munnen efter måltiden?
     Vad blir konsekvensen om man säger åt sin partner eller sina barn att göra som man helst bör i all detaljer? Vad blir konsekvensen om man ger dem mer frihet än så och istället fokuserar mer på att de ska känna glädje i nuet? 
    

Kommentera inlägget här: