Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Inspirerande, underbara Dagny!

Kategori: Allmänt, psykisk hälsa, samhället

I kväll har jag sett två dokumentärer om Dagny; en 106-åring som bloggar och försöker leva livet och verkar vara sig själv. Hennes liv verkar ha innehållit både hemska och underbara delar, precis som det väl är för alla människor här på jorden.

De där dokumentärerna är ett tips att se, om du inte redan har gjort det. Eller så kan du se dem igen, förstås. :) Jag blev glad och även lite rörd när jag såg dem.




Dokumentärerna går att se på SVT play och heter: "Livet börjar vid hundra" och "Dagny - om jag sätter mig ner nu dör jag".

Adressen till hennes blogg är: http://www.123minsida.se/Bojan/99578365 För att komma direkt dit; klicka här!

Kram från Mita! 

Kommentera inlägget här: