Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Första arbetsdagen avklarad

Kategori: Allmänt

Nu är första arbetsveckan efter semestern avklarad. Det har gått ganska bra, tycker jag.
 
Jag jobbar skift och alltså sällan klockan 8-16. Jag slutar arbetspasset  kl 16, 20 eller 22 och under jobbarhelger brukar man jobba till klockan 24:30. Ibland jobbar jag sovande natt. Är nattpasset en vardag lägger man sig tidigast vid midnatt och stiger upp klockan 6 på morgonen.
 
Det blir alltså hela tiden oregelbunda sovtider. Så är det ju ofta inom vårdyrken. Jag känner att det nog vore bättre för mig (för alla människor, kanske) med en regelbunden sömn. Å andra sidan kan skift vara bra när man har små barn. Det kan ju medföra att de inte behöver vara på Fritids lika ofta eller lika långa dagar. Det mesta i livet har väl både positiva och negativa sidor. 
 
Kram till Dig! . 
Kommentera inlägget här: