Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Välj födoämnen med olika färger

Kategori: fysisk hälsa, mat

I kväll bjöd jag barnen och mig på vinbär, i syfte att försöka få i dem fler olika nyttigheter. Jag tänkte att bären skulle se än mer inbjudande ut så här vackert serverade. :)
 
 
Det sägs vara bra att äta frukt, grönsaker och bär i OLIKA FÄRGER. De olika färgernas nyttigheter samverkar och FÖRSTÄRKER nämligen varandra och innehåller (delvis?) OLIKA hälsosamma ämnen. Våra kroppar behöver ju många OLIKA ämnen.
 
Ta hand om Dig! 
 
PS. Första arbetsdagen kändes och gick bra, trots att jag var rejält trött. (Det var nästan enbart personalmöte idag. ) Jag är tacksam över välkomnande, trevliga och omtänksamma kollegor och ungdomar. DS. 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: