Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Vår krydd-kulle

Kategori: inredning

Under sommaren som just har varit, har jag gjort om den RUNDA rabatten, som fanns här redan när vi flyttade in, till en kryddodling med olika kreativa detaljer.
 
Vi orkade aldrig rensa den tidigare rabatten. Under våren växte det upp jättefina påskliljor, som jag tyckte mycket om. Men resten av sommaren var där en anskrämlig djungel av rabattblommor, brännässlor, en och annan liten "björk-bäbis" med mera. Fniss! :)
 
Jag täckte den "djungeln" med ett tjockt lager täckmaterial för att kväva all växtlighet där under. På så sätt slapp jag gräva där. Efter ett par år kommer det att ha förmultnat och bli till näringsrik jord. 
 
 
Så här såg den ut innan: 
 

 
Rabatten fanns här när vi flyttade in i huset. 
 
Hur rabatten sedan blev? Det får ni se i nästa blogginlägg. :) 
 
Kram till Dig! 
 
 
Kommentera inlägget här: