Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Skrov och ny frisyr kring ett trött ansikte

Kategori: Allmänt, mat

I dag är jag rejält trött och låg. Osminkad (förutom mascara) och zombieaktig har jag nyss gjort ett spontanbesök på en frisörsalong, som faktiskt hade en tid ledig. Mitt hår var så djuriskt slitet att borsten nästan hakade fast sig när jag borstade det, så jag kände mig typ tvungen att klippa det rejält. För att hitta på något lite kul, bad jag henne att klippa lugg på mig. Det har jag inte haft sedan jag var barn, så det känns väldigt ovant! 
 
Nu sitter jag på Max och har ätit ett skrov. Jag äter inte strikt LCHF eller GI. I går blev det grönkålschips, idag alltså pommes och hamburgare (dock med vatten till). Jag äter ändå mer hälsosamt än tidigare och det är tillräckligt bra, enligt mig. Det blev lite godis lördagen som var, men mycket mer och fler olikaa grönsaker och mycket mindre snabba kolhydrater har jag ätit. Fiberpasta eller bönpasta istället för vanlig och inte så mycket av det, etcetera. ...Hur som helst; för att prata om frisörbesöket igen:
 
Jag tycker att det är svårt att fota mig själv och gillar inte att le fånigt på kort när jag inte känner mig glad. Det blir sällan bra. Dessutom är det lite ruggigt väder ute, så jag är röd om näsan. Och jag ser lika trött och låg ut som jag känner mig idag, men skit i det ;). Här kommer ändå en bild på min splitternya frisyr.
 

Frisören lockade till det. Annars är det rakt. Själv lär jag inte ta mig tid till att locka det varje dag. Jag vet inte ens om jag kan hantera en locktång. :) Men jag känner mig nöjd med resultatet. Det blev bättre än tidigare. Det är väldigt ovant, dock, som sagt.
 
Nu ska jag göra en del fler ärenden på stan innan det är dags att hämta hem vår femåring från förskolan och vår åttaåring från Fritids. Det blir en tidig kväll ikväll. 
 
Kram till Dig!

KOMMENTARER:

  • Karro säger:
    2018-01-29 | 13:29:14

    Jätte fint 👌

    Svar: Tack! :)
    Marita Lundqvist

Kommentera inlägget här: