Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Avtryck på tyg av Jesu kropp?

Kategori: Gud

 
(Bilder från mirror.paranormal.se. Den webbplatsen har hämtat bilderna från andra webbplatser och hänvisat till dessa.)
 
I går kväll, innan jag somnade, googlade jag på den så kallade turinsvepningen. Det är ett tygstycke med ett avtryck på, som har undersökts av olika personer och diskuterats fram och tillbaka om ifall det vse Jesus som svepte in i den när han hade lagts i sin grav. 
 
Tyget har avtryck av en kropp (inte enbart huvudet) och en del forskare säger att det avtrycket verkar ha uppkommit av ett starkt ljussken... eller av en kemisk reaktion. 
 
Det finns även de som motsäger att turinsvepningen skulle vara äkta. Här är två adresser till internetsidor med fakta om turinsvepningen. (Jag vet inte hur man gör en länk på denna min blogg, men du kan kopiera och klistra in adressen nedan i ett webbfönster.)  
 
https://mirror.paranormal.se/sokaren/www.sokaren.se/INDEX393.HTML
 
http://www.dagen.se/nyheter/turinsvepningens-autenticitet-ifragasatts-igen-1.1176267
 
Kran till Dig! 
Kommentera inlägget här: