Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

En natt i tält i vår trädgård

Kategori: Allmänt

Barnen och jag har sovit i tält på vår gräsmatta natten mot idag. :)
 
 
 
 
Det var trevligt! Vi somnade väldigt sent, men sov sedan ganska gott. Widar somnade vid klockan 23, Max 23:30 och jag klockan 1:30. Kanske en timme senare vaknade jag och smög ut i det daggvåta gräset för att kissa. Ugglan, som bor i den ihåliga, döda stammen alldeles nära vårt hus, satt på sin höga utkiksplats, precis som när Micke och jag satte upp tältet i går kväll.
 
 
 
Även Lillkisse höll mig sällskap. Hon försökte för övrigt hitta en ingång in till oss i tältet sent i går natt, när barnen hade somnat. Hennes vassa klor stack in genom tältduken när hon klättrade upp en bit och man såg hennes siluett.
 
Nu på morgonen hade Micke ställt ut en termos med kaffe innan han for till jobbet. Jag blev tårögt rörd. Och glad, för jag var i behov av koffein... ;) 
 
 
Byggnadskillarna Robban och Bobban kom hit nu på morgonen och började leva om. Jag vaknade till, men somnade om. De byter vårt hustak, så att det inte längre ska regna in. Det är så skönt att få det gjort! Väldigt dyrt, men nödvändigt. Huset får sig dessutom ett förvånande stort ansiktslyft. 
 
I dag blir det att storhandla i stan och jobba i trädgården och att lägga barnen och mig tidigt. 
 
Kram till Dig! 
 
 
Kommentera inlägget här: