Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Magen har kraschat igen

Kategori: Allmänt

Det var länge sedan sist, men sent i går kväll kraschade min IBS-mage igen, så natten mot idag har jag legat på en madrass utanför toan och haft som en ordentlig magsjuka. Det är en sådan lättnad när det är över! Jag har ändå svårt att sova nu på morgonen. En fluga som vandrar på.mig, ljud från det öppna fönstret och jag vet inte vad, men nu ska jag försöka sova ett tag igen.
 
Jag vet inte varför den kraschade denna gång, men jag tycker mig se ett samband med för lite sömn, lite för mycket att göra senaste tiden och kanske lite för mycket kaffe. Denna semester har hittills varit mer stressig än när jag jobbar. Men på måndag har även Micke semester. Då blir det nog lite lugnare för mig.
 
Nu vill jag ut och göra färdigt den runda rabatten, som jag jobbade med under flera timmar i 26 gradig värme i går. Jag jobbade lite längre med den än jag egentligen kände ork till, bara för att det var så kul och för att jag så gärna ville ha den färdig. Den blev inte klar.
    Hm... Det var nog 26 grader i SKUGGAN, själv var jag främst i solen, även om något moln svepte förbi ibland.
 
Vårt vatten är lite för surt. Jag drack en hel del vatten igår. Även det kanske kan ha påverkat min mage, även om jag kände av magen redan under morgonen.
 
Hur som helst ska jag låta bli att jobba i värmen idag. Jag ska ta det lugnt. Måste bara städa lite snabbt, exempelvis badrummet... Men först ska jag läsa och sova en stund till. Ska även ta en tupplur senare idag, tror jag. 
Kommentera inlägget här: