Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Rabatten

Kategori: trädgård

I förrgår tippade grannen Janne en skopa jord där jag (sedan kanske två år tillbaks) har börjat göra om en rabatt som fanns här när vi flyttade in. Jag tyckte att den var för stor att rensa och för ostrukturerad och jag ville dessutom bestämma själv vilka växter som skulle växa i den.
 
 
 
I går spred jag ut jorden och avgränsade den blivande rabatten. Jag flyttade även bort de få plantor som växte där.
 
 
 
 
 
Min plan är att ha enbart vita eller både vita och blå/lila blommor i denna rabatt, men jag har inte bestämt mig än. Micke har gett mig helt fria händer gällande denna, trots att det ju är även hans rabatt. Jag klagar inte! :) Men jag är ju dock så okunnig om blommor. 
 
Så här långt kom jag igår:
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: