Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Rabattväxter som jag är sugen på

Kategori: trädgård

Jag håller på med att googla och fundera över vad jag ska ha i vår nya rabatt. Det är ett väldigt soligt läge och jag bor ju i Västerbotten. Jag vill ha endast perenner och jag tror att jag kanske ska ha blommor i dels vitt och dels blått/lila, eventuellt även åt det svarta hållet. (Jo, jag vet, Karro, att jag har inspirerats av dig. :) ) 
 
Jag vet, som sagt, väldigt lite om blommor och blader.
 
Det här är i varje fall några sorter som jag funderar på att skaffa i just den rabatten:
 
- Den rosalila rosen "blue moon"
- Lavendel
- Pyramidklocka Alba
- Kent Belle
- Anemone sylvestris
- Echinacea purpurea (men KANSKE ha just den någon annanstans i vår trädgård) 
 
Har ni något annat förslag på vita eller blå/lila blommor eller vet något matnyttigt om de som jag har räknat upp? Delge mig i så fall gärna (hellre som en kommentar till detta blogginlägg och inte enbart på Facebook)!
 
Kram till Dig! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: