Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Underbara natur

Kategori: Gud, djurhållning, miljön

Guds skapelse är så underbar! Varierande och detaljrik. Och allt i den behövs.
 
 
På var sida om vår farstubro blommar yviga vita blommor just nu. En del av dem snuddar vid en när man går upp eller ned för den smala brotrappen och en eller annan humla flyger då surrande upp i luften för att sedan åter landa på någon av blommorna.
 
Jag kan känna mig lite smårolig att man ska bli stucken, men ändå tacksam och glad över att bina och humlorna är där, eftersom de ju har minskat i antal och är helt livsnödvändiga för vår natur och vår existens. Därför tänker jag, med stängd mun, när jag skyndar mig över trappen; samla nektar ni, humlor, och gör ert viktiga pollineringsarbete! Varsågoda! Och föröka er, ni bin! :) 
 
 
 
Glad sommar, önskar jag Er!
 
Kram till Dig!
 
 
Kommentera inlägget här: