Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Trötthet

Kategori: fysisk hälsa, psykisk hälsa

I går sov jag till och från till cirka klockan 13:30. Sedan var jag på jobbet mellan kl 15 och 23. Jag kände mig ändå trött i slutet av arbetsdagen. I dag känner jag mig dock piggare, vilket är SÅ SKÖNT! Kanske det var någon förkylning i kroppen. 
 
 
Jag skänker en tanke till alla andra som är jobbigt trötta, kanske på grund av utmattningsdepression eller kronisk trötthet eller någonting annat. Det finns ju de som känner sig så orkeslösa att det känns jobbigt ens att andas. Så jobbigt det måste vara! Om du har det så, så ge inte upp! Be någon andas med dig, vila ofta och mycket, be om hjälp, prata om allt du känner, be till Gud och sköt om dig! Ta en dag (eller en timme) i taget och försök att orka ge din kropp riktigt bra näring!
 
En kram till Dig!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: