Kram till dig

Välkommen till min blogg, som vill försöka få Dig och Mig att må bra (fysiskt och psykiskt). Jag som står bakom bloggen är en kvinna i mina bästa år ;), konstnärlig, analytisk, socionomutbildad och kristen med mera. Jag bor i ett västerbottenshus på landsbygden i Västerbotten, tillsammans med min karl och våra två barn samt två katter och en hönsgrupp.

Roliga felskrivningar i journaler

Kategori: Allmänt

I dag läste jag syftningsfel och andra felskrivningar i (åtminstone påstådda) journaler och har skrattat så tårarna runnit och jag omöjligt lyckats läsa upp en av den för Micke för att jag hela tiden började skratta.

Här har jag valt ut några av de som jag tyckte var roligast. 

Patienten tror att hon står upp när hon egentligen ligger ned, vilket förvirrar oss bägge. Remitteras bort.

Patienten är en 65-årig kvinna som ramlade och föll omkull ute på gatan. Fallet komplicerades av att en lastbil därefter körde över henne.

Ska bassängträna, om hon vågar sig ner i bassängen. Tas upp på nytt om en vecka.

Ramlade för en stund sedan från en byggnadsställning, cirka 3 cm hög.

Svullen, patetisk vänsterarm.

Således 96-årig ensamboende dam med hemhjälp som går med rollator.

Söker för fästingbett i huvudet. Huvudet borttages med pincett.

Uppjagad man som håller huvudet i vänster hand.

Kontaktat dr. Hansson, som trots att han är kraftigt berusad lovar att ta emot pat.

Smärta, framförallt på kvällarna, när han lägger sig ner. Försvinner med hjälp av en värktabl. som han lånar av sin mor, vars namn han inte vet. 

Behandlad för symtomlöshet. 

Kommentera inlägget här: